leaning over agenda

ZIT RECHTOP!!!

Zit rechtop!!!

Hoeveel keer hebben je ouders je dit verteld om te doen?
Ja, nou… het werkte gewoon weg niet. In feite, hoe meer je jezelf dwingt om rechtop te zitten, hoe meer je zult ontdekken dat je meer in elkaar gaat zitten. De reden hiervoor is een beetje complex, maar om het eenvoudig te houden, besef dat het lichaam altijd constant met twee spieren werkt die het tegenovergesteld van elkaar doen. Als een spier aantrekt, zal de andere (tegenover liggende spier) relaxen. Een chronisch strakke spier stretchen zal die spier chronisch strak houden. De meeste mensen doen de verkeerde oefening om hun houding te verbeteren.

Dit is een beter idee om je houding te verbeteren – het tegenovergestelde doen, meer “hangen”, inderdaad. Dit zal 100 x beter en sneller werken om een goede houding te handhaven.

Dit is hoe het werkt. Het is niet dat je zwakke rugspieren hebt, die dit “hangende” effect veroorzaken. Het is ook niet de zwaartekracht die je omlaag trekt. In plaats daarvan zijn het chronisch strakke spieren aan de voorkant van je lichaam en strakke spieren net onder je sleutelbeen. Het is deze onevenwichtigheid die je naar voren trekt. Dus als je het tegenovergestelde doet en je strekt de rug spieren door overdreven naar voren te hangen, activeer je zenuwimpulsen, genaamd stretch receptoren, die dan (zenuw) berichten sturen naar de tegengestelde spieren op je borstkas en het bericht geven om te ontspannen.
Hoop dat dit je niet te veel verward heeft, maar hey… probeer het zelf en zie de resultaten. Kijk hoe vrijelijk je in staat bent om rechtop te zitten na het doen van slechts 5 repetities van deze oefening. Succes!
Voor de video: click hier

Write a comment