orange tree

Dementie, Bloeddruk en Beroerte

Dementie, Bloeddruk en Beroerte – vertaling van Dr.Berg’s video: Dementia, Blood Pressure and Stroke

In deze video ga ik hebben over mijn theorie over Dementie, Bloeddruk & Beroerte.
Nu is dit slechts ter informatie voor jou en om zelf meer onderzoek doen. Ik vertel je NIET dat dit in de traditionele geneeskunde wordt aanvaard. Ik zeg NIET dat dit de genezing is. Ik wil je gewoon weg graag voorzien van informatie, zodat je je eigen onderzoek met de hulp van je arts kunt doen.
Oké, dit is mijn theorie. Er is een heleboel onbekend over dementie, maar er is een interessante associërende factor. En dat is de opbouw van calcium in de bloedvaten van de hersenen. Ook is bekend dat als de slagaders vol zitten met calcium plaque, de slagaders verharden en de bloeddruk stijgt. Zo, dat is een grote oorzaak, want als je kijkt naar één van de medicijnen voor de bloeddruk, dan het is calcium blokkers. Wat zijn calcium blokkers? Dat is medicatie die calcium verlaagt en calcium blokkeert van opname. Interessant dat zelfs magnesium bekend staat om de bloeddruk te helpen. Waarom? Omdat het calcium verlaagt. Beroertes: Vasculair bloed stroomt naar de hersenen. Als de slagaders in de hersenen verstopt zijn met calcium plaque, wordt er vaak geassocieerde calcium gevonden, maar ze associëren niet de calcium als oorzaak met het tegenhouden van de elasticiteit van de slagaders in de hersenen en de verstoppingen van de bloedstroom en het creëren van aneurysma. Je kunt ook blessures en andere dingen hebben, maar het punt is, dat ik geloof dat calcium een primaire oorzaak is van veel van deze problemen. Gewoon mijn theorie over dat, maar zeer weinig aandacht wordt gegeven aan het verlagen van calcium in het lichaam. Wat vertellen mensen je te doen? Neem calcium! In een recente studie van vele, vele vrouwen na de menopauze, concludeerden ze dat vrouwen die calcium voor botverlies namen, daarmee hun kans op een hartaanval met 2 keer verhogen. Nogmaals, het is omdat de calcium de slagaders verstopt, ze hard maakt en er geen elasticiteit meer is, zodat de druk omhoog gaat.

Dementie
Dus, er is al aandacht gelegd op één deel – om je vetinname en je cholesterol te verlagen. Maar wat denk je. Er zijn 2 vitaminen –er zijn er meer- maar het zijn hoofdzakelijk 2 vitaminen die het transport van calcium door het lichaam regelen. Een daarvan is vitamine D3 en de andere is vitamine K2. Vitamine D3 geeft een absorptie van calcium in de dunne darmen van 22x. Dus, dat trekt de calcium in de darmen. Vitamine K2 regelt dat calcium vanuit de zachte weefsels in het bot komt. K2 is dus de belangrijkste vitamine die de calcium van de slagaders, de zachte weefsels waaronder de gewrichten, de ogen, de nieren, de prostaat en de lever verwijderd. Denk eens over hoeveel lichaamscondities zich voordoen door calcium. Allereerst als je ouder wordt, word je stijf. Dat is in de gewrichten. Je kunt het op de ogen krijgen als staar, in de gewrichten als artritis, bursitis, tendinitis, in de nieren als nierstenen, in de galblaas als galstenen en er zijn nog vele andere – borstverkalking. Eén van de nieuwe testen die nu gebruikt worden, – en wat waarschijnlijk een betere voorspelling voor hartaanvallen is – is een calcium scan van het lichaam, de slagaders en kransslagaders van het hart. Dus, er is nu een verschuiving van aandacht naar calcium. Maar er wordt nog niet veel aandacht gegeven aan de kant van het vet die de calcium vervoert. Veel mensen die K2 nemen, (ze beginnen dan met het opruimen van hun calcium), hebben het gevoel dat hun tanden echt parelwit beginnen te worden. Want het reinigt al dat calcium van de tanden, wat in feite tandsteen is. Dus met tekortkomingen van K2 krijg je tandsteen op de tanden, hartaanvallen, beroertes, nierproblemen, stijfheid – en dat komt omdat het calcium niet vervoerd wordt.
Waaruit kun je vitamine K2 krijgen? Dat is een grote vraag. Het is een in vet oplosbare vitamine en je krijgt het van gras gevoerd vee (rundvlees, boter, kaas, volle melk yoghurt etc.). Het zit in het vet, precies het ding dat iedereen je vertelt niet te eten om deze 3 lichaamscondities te verbeteren. Maar het is juist wat mensen nodig hebben. Het zit in het verzadigde vet, niet in de onverzadigde vetten. En wat wordt er gezegd te doen? Ze zeggen dat je rood vlees moet vermijden en als je rood vlees eet, eet dan mager rood vlees! Als je naar de supermarkt gaat, kijk eens naar alle yoghurt – het is moeilijk om een volle melk yoghurt vinden. Het is allemaal laag vet of geen vet. En dat is nu precies wat je nodig hebt als je vitamine K2 wilt.
Dus, ik geloof dat dit de reden is waarom de calcium niet vervoerd wordt door het lichaam. En het is zinnig, omdat dit samenvalt met de complete angst van de consumptie van vet. (Hieronder vind je een aantal ideeën en doseringen van vitamine D3 & K2.) Maar je hoeft niet langer bang voor verzadigd vet te zijn. Vooral als je de juiste eet. En het enige andere waar je naar wilt kijken is de hoeveelheid van de spijsvertering sappen. Deze helpen met het verteren van deze vet oplosbare vitamines en die komen via de galblaas (gal). Ik zeg niet om veel van al dit vet te eten. Ik wil alleen maar zeggen dat je er iets van moet consumeren. En als je een moeilijke tijd hebt met het verteren, kan dat zijn omdat je, ofwel niet genoeg gal hebt (omdat je niet gewend bent aan het verteren van dat vet) of je mist de galblaas. In dat geval moet je extra galzouten nemen, zodat de afbraak en absorptie van de in vet oplosbare vitaminen goed verloopt.

Dus, ik geloof dat dit de link is die er gemist is. En als iemand dit volgt en het werkt niet, dan moet je kijken naar het vermogen om vet te verteren en dat zal de galblaas zijn. Ik wilde je alleen maar de verbinding geven als een basis oorzaak. Kijk naar deze gegevens, onderzoek ze en overleg met je arts. Kijk of het je kan helpen.
Doseringen om te proberen:
Gezond persoon:
Vitamine D3 (10.000 IU) + Vitamine K2 (MK-7) (100 microgram) per dag
Ongezond persoon:
Vitamine D3 (30.000 IU) + Vitamine K2 (MK-7) (300mcg) per dag

Vitamine D3 en K2 werken samen en helpen om calcium te mobiliseren. Misschien wil je beide vitamines innemen. Dan is dat beter in de ochtend met boter of kokosolie voor een betere absorptie (vanwege het feit dat het vet oplosbaar is). Vitamine D3 gaat over de opname van calcium en vitamine K2 gaat over waar calcium naar toe gaat – beide werken samen om je bloedvaten en zachte weefsels schoon te houden en je botten sterk.

Tenzij je osteoporose hebt, zou ik niet aanraden extra calcium te nemen. In plaats daarvan eet wat kaas op een dagelijkse basis. De meeste calcium in het lichaam wordt gerecycleerd dus toevoegen van meer is niet noodzakelijk. Neem nooit calciumcarbonaat (kalksteen) als je calcium.

Als je calcium en vitamine D3 neemt zonder K2, kun je het probleem krijgen van een teveel aan calciumopbouw – verkalking van je aderen. Vitamine K2 is een krachtige remmer van verkalking van zachte weefsels.

K2 is aanwezig in: •
* Gras gevoerd vee (rundvlees, yoghurt, kaas, boter)
* Ganzenlever
* Harde kaas en brie
* Zuurkool (rauw)
* Eieren
* Kefir (een mengsel van verschillende melkzuurbacteriën en gisten)
* Kimchi (een traditioneel gerecht uit de Koreaanse keuken, gemaakt van gefermenteerde kool en groenten).

Belangrijk: Wanneer je bloedverdunners gebruikt, NOOIT zonder overleg met je arts extra vitamine K2 nemen!

(Zie video voor bron verwijzingen): Link to Video: Click here.

Write a comment